
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki ile ortak basın toplantısında konuştu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, daveti üzerine Ankara’ya gelen Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki ile ikili temasların ardından düzenlenen ortak basın toplantısında konuştu. Türkiye ile Polonya’nın ticaret hacminin 15 milyar dolar olduğunu ifade eden Erdoğan, iki ülke arasında savunma iş birliğinin güçlendiğini vurguladı. Türkiye ve Polonya’nın Avrupa’nın güvenlik ve savunma mimarisinde vazgeçilmez yere sahip olan iki NATO müttefiki olduğunu da aktaran Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Polonya’nın AB’ye üyelik sürecimize vermiş olduğu destek için teşekkür ediyoruz. Ortak hedef NATO’nun caydırıcılığı.” dedi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye’yi ziyaret eden Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki’yi resmi törenle karşıladı.
Erdoğan ve Nawrocki, törenin ardından ikili görüşme yaptı.
İki lider, görüşmenin ardından ortak basın toplantısında açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Her vesileyle vurguladığımız üzere Avrupa Birliği ile işbirliğimizi karşılıklı fayda ve saygı temelinde ilerletme iradesine sahibiz. Bu vesileyle, Polonya’nın Avrupa Birliği üyelik sürecimize verdiği destek için teşekkür ediyor, bu desteğin artarak sürmesini diliyorum.” dedi.
“Her alanda iş birliğini geliştiriyoruz”
“Her alanda iş birliğini geliştiriyoruz”
Konuşmasına Nawrocki ve heyetini Türkiye’de misafir etmekten memnuniyet duyduğunu belirterek başlayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Polonya ile 6 asrı aşan köklü tarihimizden aldığımız güçle, iki müttefik ve stratejik ortak olarak her alanda iş birliğini geliştiriyoruz. Bugünkü istişarelerimizde bu irademizi tekrar teyit ettik, atacağımız müşterek adımları değerlendirdik.” ifadelerini kullandı.
15 milyar dolarlık ticaret hedefi
15 milyar dolarlık ticaret hedefi
Görüşmelerinde, ticaretten yatırımlara, savunma sanayinden enerji ve beşeri ilişkilere kadar birçok başlıkta fikir alışverişinde bulunduklarını söyleyen Erdoğan, 10 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefine erişilmesinin ardından 15 milyar dolarlık hedef belirlediklerini bildirdi.
“Avrupa’nın güvenlik ve savunma mimarisinde vazgeçilmez yere sahip iki ülkeyiz”
“Avrupa’nın güvenlik ve savunma mimarisinde vazgeçilmez yere sahip iki ülkeyiz”
Yeni hedef doğrultusunda çalışmaya devam ettiklerini belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Polonya, yaklaşık 9 milyar dolar tutarındaki projeyle müteahhitlik firmalarımızın en faal olduğu ülkeler arasında yer alıyor. Bu projelerin sayısının daha da artmasını temenni ediyoruz. Polonya ile potansiyel bir diğer alanı ulaştırma teşkil ediyor. Polonya’nın da desteğiyle stratejik ortak olduğumuz Üç Deniz Girişimi bu konuda önemli bir platform sunuyor. Savunma sanayi de ikili işbirliğimizin öne çıkan gündem maddelerinden biri. Malumunuz bu alanda geçmişte gerek İHA’lar gerek diğer savunma projeleri olsun çok önemli ortaklıklara imza atmıştık. Avrupa’nın güvenlik ve savunma mimarisinde vazgeçilmez yere sahip olan iki NATO müttefiki olarak bu işbirliğimizi güçlendirmek için çalışıyoruz. Köklü ikili münasebetlerimizin eğitim ve kültürden, bilim ve turizme uzanan geniş bir alanda güçlendirilmesi de dostluğumuzun geleceğine yapacağımız müşterek bir yatırımı teşkil edecektir.”
“Türkiye’yi tebrik etmek istiyoruz”
“Türkiye’yi tebrik etmek istiyoruz”
Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki’nin açıklamalarından satır başları ise şöyle:
“Polonyalı askerler Türkiye’den satın alınmış olan Bayraktar insansız hava araçları kullanmaktadır. Bu yüzden İncirlik Üssü’nde görev yapan askerlerin varlığını devam ettirmek istiyoruz, uzatmak da istiyoruz.
Yaklaşan NATO Zirvesi’ne katılma şansım olacak. Zirvenin Ankara’da düzenlenmesi nedeniyle Türkiye’yi tebrik etmek istiyoruz.
Kıymetli okurlarımız, bu bir son dakika gelişmesi haberidir. Sıcak bilgiler geldikçe kısa sürede güncellenecektir. Gelişmelerden anında haberdar olmak için Yeni Şafak uygulamasını akıllı cihazlarınıza (iOS, Android marketlerden indirerek) kurabilirsiniz.
#Recep Tayyip Erdoğan
#Polonya Cumhurbaşkanı
#Karol Nawrocki